Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Tippek a láb lehűlésének megelőzéséhez

A kezed, mint a béka lába. Télen sok nőnek mondhatnak hasonlókat – valahogy ez inkább női probléma. És valóba az, mert ha nem törődünk vele, akár komoly egészségügy problémáink is lehetnek belőle: a hólyaghuruttól a különböző alhasi és gombás megbetegedésen át a fejfájásig. Vagy épp lehet jelzője annak, hogy szívproblémánk, diabéteszünk, pajzsmirigybetegségünk és túl alacsony vérnyomásunk van.

Hideg, mint a béka lába

Jó kis mamusszal melegíthetjük a fázós lábunkat (kép: pixabay.com)

Szóval bármilyen problémát is jelez a hideg lábunk, igyekezzünk megelőzni, mondjuk így:

  • Csökkentsük a kávéfogyasztást és hagyjuk abba a dohányzást! Ennél jobbat nem tehetünk magunkkal és ez jó a hideg végtagok ellen is.
  • Reggelenként hideg-meleg váltózuhannyal kezdjünk, a vérkeringést és vérellátást élénkítésére.
  • Ne viseljünk szűk cipőt! A szűk lábbeliben nincs hely a levegő keringéséhez, azaz a cipő és a láb közötti levegő nem tud melegítő rétegként működni.
  • Ne viseljünk túl szűk harisnyát és zoknit! (Szerintem ebben a legdurvább a térdharisnya, ami térd alatt gyakorlatilag mindig bevág és zsibbadásig elszorítja a lábat. Csoda, hogy le nem szárad!)
  • A lehető legritkább esetben tegyük keresztben egymásra a lábainkat, mivel gátoljuk a vér keringését és a meleg szállítását.
  • Végezzünk rendszeresen lábujjtornát, mellyel elősegítjük a vérellátást.
  • A szaunázás szintén jót tesz a hidegre érzékeny kezeknek és lábnak.
  •  
  • Igyunk elegendő folyadékot! A minimum 2 liter napont megelőzi, hogy a vérünk besűrűsödjön és ezáltal ne tudjon eljutni a „végekre”, a hajszálerekbe. Ugyanis a vér tartja melegen az egész testünket. A kezet-lábat is.