Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

A búzafű vagyis egész évben Luca-búza

Sokan Luca-búzaként ismerik, ami a következő évre jósolt jó termést, és a karácsonyi asztalon az új életet jelképezte, az utóbbi években pedig csodálatos hatóanyagai miatt került a figyelem középpontjába a búzafű.

Napjainkban a legtöbb zöldség, gyümölcs tápanyagokban szegényebb, mint régen. Ezt hiányt pótolni kell. A fiatal 15-20 cm magas búzafű kipréselt zöld leve vitaminok, ásványi anyagok, enzimek, fehérjék és a klorofill gazdag forrása.

Miért igyuk a levét?

A rebarbara

Terka tippje

Hatalmas, fényes, ráncos lapulevelekből áll a rebarbara tő.
Néha hosszú száron fehér virágokat is hoz. Fogyasztani azonban a levelek pirosas-zöldes
húsos nyelét szokás. Kellemes savanykás ízű ételek, sütemények és italok
készülhetnek belőle.

Zöldségek, amelyeknek a gyökerét szeretjük

Húslevesek ízesítői, őszi sűrű (krém)levesek alapanyagai, saláták kitűnő hozzávalói. Arról nem is beszélve, hogy például a lányom szívesen rágcsálja mondjuk a sárgarépát nyersen is.

Gyökérzöldségek (kép: pixabay.com)

Cikória vagy endívia

Ágnes tippje

A cikória vagy endívia karógyökérből fejlődő tömör levélrózsája általában fehér, vöröses vagy halványzöld. Sok ásványi sót, emészthető rostot, meszet, foszfort tartalmaz. Sokan az újdonságok közé sorolják, pedig az egyik legősibb zöldségféle. Egyes helyeken és korokban kedvelt téli étel volt és az ma is. Saját magunk is termeszthetjük – akár lakásban is.

[img]/sites/all/modules/wysiwyg/plugins/break/images/spacer.gif[/img]

Gazdag magnéziumban, folsavban és A-vitaminban. Karotintartalma alig kevesebb, mint a sárgarépáé. Nátriumban szegény, alacsony energiatartalmú zöldség.

Növény, ami pótolja a spárgát és a spenótot – a mángold

A mángold a zöldségfélék között kimagaslóan sok cukrot és értékes savakat tartalmaz. Magas pektintartalma segíti az emésztést. Sokféle ásványi anyagot tartalmaz: foszfort, káliumot, kalciumot, magnéziumot, vasat.

Feliratkozás a következőre: Zöldségfélék