Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Egészséges vendégvárás

Virágok, gyümölcsök, zöldségek bundában

Amikor kivirágzik az akác és a bodza, elkezdődik nálunk a bundában sült virágok szezonja. Tulajdonképpen én nem is bundában, hanem slafrokban tálalom őket – így emlékezem meg Kerci nagynénikémről, akinél sokszor ettem az alma slafrokban nevű édességet. Ez persze nem más, mint palacsintatésztába mártott és kisütött virág.

A rebarbara

Terka tippje

Hatalmas, fényes, ráncos lapulevelekből áll a rebarbara tő.
Néha hosszú száron fehér virágokat is hoz. Fogyasztani azonban a levelek pirosas-zöldes
húsos nyelét szokás. Kellemes savanykás ízű ételek, sütemények és italok
készülhetnek belőle.

Zöldségek, amelyeknek a gyökerét szeretjük

Húslevesek ízesítői, őszi sűrű (krém)levesek alapanyagai, saláták kitűnő hozzávalói. Arról nem is beszélve, hogy például a lányom szívesen rágcsálja mondjuk a sárgarépát nyersen is.

Gyökérzöldségek (kép: pixabay.com)

Szódabikarbóna a főzésben

Mióta az eszem tudom, puffadásra, nehéz emésztésre mindig szódabikarbónát kaptam/ettem. Én magam egy mokkáskanálnyit szoktam lenyelni és arra iszom vizet, bár az "autentikus" gyógymód egy pohár vízben feloldott egy kávéskanál szódabikarbónát egy hajtásra kiinni. A puffadást a  lúgos kémhatású oldat szünteti meg azzal, hogy semlegesíti a gyomor túlzott elsavasodottságát. 

Cikória vagy endívia

Ágnes tippje

A cikória vagy endívia karógyökérből fejlődő tömör levélrózsája általában fehér, vöröses vagy halványzöld. Sok ásványi sót, emészthető rostot, meszet, foszfort tartalmaz. Sokan az újdonságok közé sorolják, pedig az egyik legősibb zöldségféle. Egyes helyeken és korokban kedvelt téli étel volt és az ma is. Saját magunk is termeszthetjük – akár lakásban is.

[img]/sites/all/modules/wysiwyg/plugins/break/images/spacer.gif[/img]

Gazdag magnéziumban, folsavban és A-vitaminban. Karotintartalma alig kevesebb, mint a sárgarépáé. Nátriumban szegény, alacsony energiatartalmú zöldség.

Miért jó egy zöldségital?

Egy régi mondás szerint a zöldség nélkül eltelt nap olyan, mint a napfény nélkül eltelt. A tudósok szerint naponta 30-40 dkg zöldséget és 20-25 dkg gyümölcsöt kellene megennünk.

Kisebb étvágy a súlymegtartás záloga

Sokan vagyunk úgy, hogy nem az a baj, hogy zsíros cupákokkal vagy habos süteménnyel tömnénk magunkat, hanem azzal, hogy tömjük magunkat. Hogy képesek vagyunk bármilyen ételből degeszre enni magunkat. A nagyétkűeknek tehát a túlsúly ellenszere lehet az is, ha kevesebbet eszünk, vagy amit eszünk, az még véletlenül sem hízlal.

Feliratkozás a következőre: zöldség