Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Egészséges vendégvárás

Cikória vagy endívia

Ágnes tippje

A cikória vagy endívia karógyökérből fejlődő tömör levélrózsája általában fehér, vöröses vagy halványzöld. Sok ásványi sót, emészthető rostot, meszet, foszfort tartalmaz. Sokan az újdonságok közé sorolják, pedig az egyik legősibb zöldségféle. Egyes helyeken és korokban kedvelt téli étel volt és az ma is. Saját magunk is termeszthetjük – akár lakásban is.

[img]/sites/all/modules/wysiwyg/plugins/break/images/spacer.gif[/img]

Gazdag magnéziumban, folsavban és A-vitaminban. Karotintartalma alig kevesebb, mint a sárgarépáé. Nátriumban szegény, alacsony energiatartalmú zöldség.

Praktikák túlevés ellen

Nemcsak az a fontos, mit eszünk, hanem az is, mennyit. Sokan vagyunk hajlamosak degeszre enni magunkat, ez pedig nem kedvez a nádszálkarcsúságnak. Viszont vannak apró trükkök, amikkel megakadályozhatjuk, hogy degeszre együk magunkat.
Az első, hogy evés előtt igyunk egy nagy pohár vizet. Így a gyomorban már minden másnak kevesebb hely jut.

Kisebb étvágy a súlymegtartás záloga

Sokan vagyunk úgy, hogy nem az a baj, hogy zsíros cupákokkal vagy habos süteménnyel tömnénk magunkat, hanem azzal, hogy tömjük magunkat. Hogy képesek vagyunk bármilyen ételből degeszre enni magunkat. A nagyétkűeknek tehát a túlsúly ellenszere lehet az is, ha kevesebbet eszünk, vagy amit eszünk, az még véletlenül sem hízlal.

Feliratkozás a következőre: saláta