Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Grillezés mesterfokon – hogy előzzük meg a rákkeltőket?

A grillezés egyik rákfenéje a rákkeltő anyagok kialakulása. Túl magas hőmérsékleten, illetve a zsír égésekor szabadulhatnak fel az úgynevezett heterociklusos aminok, amelyek a korommal, füsttel jelennek meg a sültek felületén. Ezért az az igazi egészséges grillétel az, amely megfelelően alacsony hőmérsékleten sült.

(kép: ezertipp.hu)

Grillezés mesterfokon – grillező alkalmatosságok

Ágnes tippje

​​​​​​Mindenki tudja,hogy megfelelő eszközzel jobban megy a munka. Így van ez egy kerti sütögetésnél is. Ha megfelelő a sütő, a faszén, jobb lesz a parázs és az étel is. Ráadásul nem tűnünk a barátok szemében sem tök bénának.

Grillezés mesterfokon – sütnivaló húsok előkészítése

Ágnes tippje
A grillezéshez porhanyós, kissé zsíros húst válasszunk, a zsír majd úgyis kisül belőle. Sertésből jó a tarja, a szép márványozott marha, a baromfiakat meg jó előre pácoljuk be! Ha fapálcikás nyársat készítünk, egy éjszakára áztassuk be a fát, mert így könnyebben lejön róla a hús, amit mindig a közepén szúrunk át. Az előkészített nyársakat alufóliába tekerve, a szelet húsokat, apró pecsenyét és a megtisztított zöldségeket fedeles dobozban tároljuk felhasználásig! A hússzeleteket jó legalább egy napig pácolni.

Grillezés mesterfokon – parázs és kellékek

Ágnes tippje

A grillszezon kezdetén nem árt feleleveníteni néhány alapvető grillezési fortélyt. Tulajdonképpen mindaz, amit itt összegyűjtöttem, mindenkinek a könyökén jön ki, mégis tapasztalatom szerint valahogy élesben mindig jó, ha van hol utánanézni.

Cikória vagy endívia

Ágnes tippje

A cikória vagy endívia karógyökérből fejlődő tömör levélrózsája általában fehér, vöröses vagy halványzöld. Sok ásványi sót, emészthető rostot, meszet, foszfort tartalmaz. Sokan az újdonságok közé sorolják, pedig az egyik legősibb zöldségféle. Egyes helyeken és korokban kedvelt téli étel volt és az ma is. Saját magunk is termeszthetjük – akár lakásban is.

[img]/sites/all/modules/wysiwyg/plugins/break/images/spacer.gif[/img]

Gazdag magnéziumban, folsavban és A-vitaminban. Karotintartalma alig kevesebb, mint a sárgarépáé. Nátriumban szegény, alacsony energiatartalmú zöldség.

Feliratkozás a következőre: grill