Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Együnk diót!

A dió nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint és folsavat, de A- és E-vitamin tartalma sem elhanyagolható. Az ásványi anyagok közül említésre méltó kalcium-, vas-, magnézium- és foszfortartalma. A telítetlen zsírsavaknak is kiváló forrása: pár szem dió képes egy komolyabb trakta után is normális szintre hozni a vér koleszterintartalmát. Omega-3 zsírsavai a szívet és az ereket védik, segítenek megelőzni a szívinfarktust. Gyomorhurut és bélhurut ellen is kiváló, serkenti az emésztést, sőt, a népgyógyászat a bélférgesség ellenszereként is ismeri. A k

Miért igyunk tejet?

A tej élet, erő, egészség – tartja a mondás. Manapság azonban ennek ellenére kevés tejet iszunk. Pedig sokan emiatt küzdenek álmatlansággal, korpásodással vagy épp kalciumhiánnyal. Pedig mondani sem kell, hogy a tej a tápanyagok tárháza, hisz a kisbabáknak ez az étele-itala. A tej egyrészt finom, másrészt oltja a szomjat, csillapítja az éhséget, este pedig álomba ringat

Milyen vitaminok segítenek a bőrnek?

A vitaminok serkentik a sejtek megújulását, megvédik a környezeti szennyeződésektől és a bőrsejtek legfőbb ellenségétől: a szabad gyököktől. A hatékony krémekben megtalálható a bőrvédő A-, C- és E-vitamin. A legújabb tanulmányok kimutatták, hogy a stresszes bőr számára a fiatalság forrása a B-vitamin, a folsav, ami sokáig hiányzott a bőrápoló termékekből, ugyanis kulcsszerepet játszik, ha arról van szó, hogy meg kell védeni a sejteket a káros környezeti hatásoktól, az egészségtelen táplálkozástól vagy a cigarettafüsttől.

Cikória vagy endívia

Ágnes tippje

A cikória vagy endívia karógyökérből fejlődő tömör levélrózsája általában fehér, vöröses vagy halványzöld. Sok ásványi sót, emészthető rostot, meszet, foszfort tartalmaz. Sokan az újdonságok közé sorolják, pedig az egyik legősibb zöldségféle. Egyes helyeken és korokban kedvelt téli étel volt és az ma is. Saját magunk is termeszthetjük – akár lakásban is.

[img]/sites/all/modules/wysiwyg/plugins/break/images/spacer.gif[/img]

Gazdag magnéziumban, folsavban és A-vitaminban. Karotintartalma alig kevesebb, mint a sárgarépáé. Nátriumban szegény, alacsony energiatartalmú zöldség.

Feliratkozás a következőre: folsav