Tipp, ötlet, tanács, fortély, praktika a mindennapokhoz

Mit tegyünk, hogy ne hízzunk?

Mikor már pukkadásig ettük magunkat, egyes ételek látták, vagy az illatukat megérezvén úgy gondoljuk, talán még annak (és ez főként édesség) még tudnánk helyet szorítani a gyomrunkban. A súlymegtartás, illetve fogyókúra néhány apró trükkel már nem is olyan rémes.

Kerüld a rutint!

Reandy Seely, a Cincinnati Egyetem professzora szerint azért vagyunk éhesek például délidőben, mert az elmúlt 100 napban akkor ebédeltünk. Ha ugyanis minden nap ugyanabban az órában reggelizünk, ebédelünk és vacsorázunk, arra tanítjuk a testünket, hogy bizonyos időszakokban várja az élelempótlást. Még akkor is, ha egyébként nem korog a gyomrunk. Tehát ne egyél mindig ugyanakkor!

Ne nézegess ételfotókat!

Az agyunk nem tesz különbséget kedvenc ételünk, illetve annak kétdimenziós mása között. Azaz ha a testünk érzékeli, hogy ennivaló van a környéken, felkészül rá, hogy az be fog kerülni a szervezetünkbe. Ezért indul el a nyálelválasztásunk anyuka almatortája és a reklámokban szereplő almatorták láttán egyaránt.

Ne a desszert legyen édes!

Tele vagy, de még mindig tudsz helyet szorítani a desszertnek? Persze, mert a testünk ínyenc, és szereti a változatos ízeket. A dietetikusok szerint elég lenne néhány édes gyümölcsöt csempésznünk a salátába, vagy édesebb szószt használnunk a húshoz, hogy ne kelljen desszerthez folyamodnunk.

Ne szaglásszuk az ételeket!

A szaglás kulcsfontosságú eleme a folyamatnak, melynek során érzékeljük, hogy étel van a közelben. Amint kiszimatolunk valami finomat, beindul az inzulinelválasztás, ami éhségérzetet okoz. Hát ha még az illathoz látvány is társul...

Kevesebb alkoholt!

Tudományosan még nem bizonyították be, hogy az alkohol miatt ennénk többet, de a fogyókúrázók többsége szerint nehezebb tartaniuk a diétát, miután alkoholt fogyasztottak.

Kerüld a hideget!

Hidegben az emberek többsége többet eszik. Ettől is vagyunk hajlamosabbak télen a hízásra, és ezért nincs meleg az éttermekben. Evés előtt az anyagcsere-folyamataink lelassulnak, és csökken a testhőmérsékletünk. Az étkezés felgyorsítja az anyagcserét, és felmelegíti a szervezetet.

Inkább aludd ki magad!

Ha nem alszunk eleget, az energiát többlet kalóriabevitellel próbáljuk pótolni. Így leszünk kövérek, buták és fáradtak egyszerre. Az alváshiány ugyanis a koncentrálóképességet is csökkenti.

Távozzatok finomított szénhidrátok!

Hiába laktál jól fehér kenyérrel vagy egy hatalmas adag sajtos makarónival, mert néhány órán belül a szervezeted újra ételért könyörög. A finomított szénhidrátok fogyasztása után ugyanis gyorsan lecsökken a vércukorszinted, és újra érdeklődésed középpontjába kerül a táplálkozás.