A háló berendezéséhez semleges vagy meleg színeket használjunk

Amennyiben lehetőségünk van rá, legyen külön hálószobánk, kis lakásban esetleg helyezzük el az ágyat egy galérián, ha a nappaliban kell az ágyat is tartanunk, az legyen a legcsendesebb zugban. Az ideális a keleti tájolás.

A hálószoba leginkább a pihenés helye, ennek megfelelően érdemes berendezni. Itt kerüljük a harsány színeket, mert az megzavarhatja érzékeinket, nehezebben alszunk el! Kényelmes bútorokat kell választanunk, fontos a jó szellőzés, a kellemes, 18-22 fokos hőmérséklet. Éjszaka, ha tehetjük és bírjuk, aludjunk nyitott ablaknál! Én magam sokáig nem hittem el, hogy 12-13 fokban is jó aludni, míg a „jegesmedve” férjem be nem bizonyította. Télen, a legnagyobb hidegben is reggel hatkor zárjuk az ablakot, akkor amikor a fűtés elindul. Igaz, a családban nagyon ritka is a megfázás. Egyébként meg tartsunk az ágy közelében egy meleg takarót, ha fázunk, egy mozdulattal magunkra teríthetjük.

Fontos a megfelelő világítás. A fekhely mellett legyen éjjelilámpa (ez különösen a gyerekek esetében fontos, nehogy megijedjenek, ha netán felébrednek) , az olvasólámpát a falra szereljük és legyen irányítható fényű, de legyen egy központi lámpa is, ami megvilágítja az egész teret. A jó sötétítő függönyök, redőnyök nemcsak a fényt, de a zajt is kiszűrik.

A fejnél magasított ágyvég kíméli a falat, és jó támaszték azoknak akik szeretnek ágyban olvasni, de ha polc is van a falon, az legyen olyan magasan, hogy kényelmesen elférjünk alatta (nem úgy, mint a szállodákban, ahol a férjem például rendszeresen beveri a fejét). Az elektromos készülékek helye viszont a nappaliban van! Ha az ágyvég magasított nem csúszik le az ágynemű.

Egy felnőtt számára a kényelmes matrac mérete 90 x 200 cm, a franciaágyé 140 x 200 cm, a kétszemélyes ágyé pedig 160 x 200 cm. A matracot a testsúlyunknak megfelelően válasszuk!

Allergiások poliészter tömésű párnán aludjanak, nyakfájósok hengerpárnát használjanak, aki pedig szereti a sok párnát, pehelypárnákat szerezzen be! Az ágynemű lehetőleg természetes anyagból, pamutból, selyemből, frottírból legyen! Én magam a vasalt ágyneműre esküszöm, és ha csak tehetem, a napon szárítom.

Az éjjeliszekrénynek jó, ha van zárt része is – van mindenkinek olyan apró holmija, amit jobb eltenni – akár gyógyszerek, akár más az ágyban fontos holmi.

A padló legyen természetes anyagú: parketta, hajópadló vagy valami természetes anyagból csomózott/szőtt szőnyeg! Az ágy előtti szőnyegre pedig érdemes csúszásgátlót tenni, különösen, ha kisgyerekek vannak, vagy az ágy az idős, nehezebben mozgó nagymamáé, nagypapáé.

A levetett ruhákat azonnal tegyük a szekrénybe, a szennyesbe, vagy a szobainasra! Tárolásra kihasználhatjuk az ágy alatti teret is: a betolható görgős fiók sok mindent el tud nyelni.

Egy gyertya kellemes, meghitt hangulatot teremt, de tegyük mindig gyertyatartóba, mert ha elalszunk égő gyertya mellett leéghet az egész lakás!

A levegőt frissíti, illatosítja a szárított virágszirom, de használhatunk párologtatót is. Például ha fáj a torkunk, párologtassunk eukaliptuszolajat!

Ha az ágyban eszünk, használjunk reggelizőasztalt!

A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges